بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان

http://www.script2ni.ir/wp-content/uploads/2013/05/speed.jpg

افزایش سرعت سایت یا همان سریع بودن بارگذاری سایت، همواره یکی از دغدغه های مهم مدیران وب سایت ها به شمار می رود. از سوی دیگر امروزه با توجه به افزایش سرعت اینترنت ADSL و کم حوصله شدن کاربران، تقاضا برای افزایش سرعت سایت ها بیشتر شده است.

با استفاده از راهکارهایی چند می توان سرعت لود شدن سایت هایی را که با استفاده از پلتفرم دات نت نیوک برپا شده است، افزایش داد.

به گزارش Irandnn به نقل از Dotcom Software Solutions، یکی از روش های ارتقاء سرعت و حتی بهبود عملکرد سایت، دستکاری تنظیمات IIS است.

نویسنده این مطلب می گوید: من برای بهبود سایت شرکتی خود که با دات نت نیوک برپا شده است (به آدرس http://www.xcess.nl) دست به کار شدم. 
 
http://1admin.ir/wp-content/uploads/2012/08/speed-site.png
در ابتدا از سرعت سنج گوگل موسوم به PageSpeed که وضعیت سرعت سایت ها را بر اساس درجه بندی صدتایی اعلام می کند، استفاده کردم. رتبه سایت مان را در این سرویس محک زدم: 62 از 100. یک رقم نه چندان جالب و قابل قبول.
 
گفتنی است سرویس مزبور (به آدرس http://pagespeed.googlelabs.com) با استفاده از راهکارهایی چند نظیر جمع کردن CSS، فشردن تصاویر و کش کردن منابع، سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی را شتاب می بخشد.
 
در مرحله اول به سراغ تنظیمات IIS7 رفتم و تغییراتی در آن انجام دادم، به شرح ذیل:
 
1. گزینه فشرده سازی پویای محتوا را فعال کردم. 
2. تنظیم .NET framework 4 را به صورت application pool انتخاب کردم.
3. در بخش HTTP response headers، گزینه «انقضای محتوای اینترنتی پس از هفت روز» را انتخاب نمودم.
4. output caching فایل های css، gif، jpg،  jsو png را فعال کردم.
5. به استفاده از hosted jQuery روی آوردم (در تنظیمات DNN Host).
6. استفاده از تصاویر در سایت را به حداقل رساندم.
 
خب نتیجه چه شد؟

پس از انجام همه این کارها، سرویس PageSpeed به سرعت سایت من امتیاز 90 از 100 داد. اکنون سایت ما سریعتر بارگذاری می شود و سرعت پاسخگویی آن به واکنش ها نیز افزایش یافته است.
 
توصیه دیگری که دارم این است که صاحبان سایت های دات نت نیوکی برای بهبود عملکرد سایت های خود، از گزینه deferred loading جاوااسکریپت نیز استفاده کنند. در ضمن اینگونه سایت دارها خوب است از قابلیت های compressing و minifying نیز بهره ببرند.

در پایان بد نیست به این موضوع اشاره شود که اصولاً سرعت سایت های DNN می تواند از آنچه که هست، بیشتر باشد. 
برخی از راهکارهای این بهبود سرعت – همانطور که در بالا گفته شد - از دستکاری IIS نشات می گیرد. به نظر من تنظیمات پیش فرض IIS بر «کاهش استفاده از منابع» تمرکز دارد و به عملکرد سایت بی اعتناست.
irandnn
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی