بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

http://m.c.lnkd.licdn.com/mpr/mpr/p/7/005/07f/221/111fdcb.jpg

امروز  دوره‌ی «مبانی گوگل آنالیتیکز» در وبلاگ درسنامه به روز شده است. با شرکت در این دوره می‌توانید به راحتی آمار وبسایت و وبلاگ خود را تجزیه و تحلیل کنید و در جهت بهتر شدن آن گام بردارید.  از آن‌جایی که دوره‌ی گوگل آنالیتیکز سه سال پیش نوشته شده بود و بسیاری از بخش‌های آن در این مدت تغییر کرده، توصیه می‌کنیم حتی اگر قبلا در این دوره شرکت کرده‌اید باز هم در دوره‌ی به روز شده شرکت کنید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۳ ، ۱۹:۳۶
http://markdotto.com/uploads/2011/01/3d-text.jpg
اختصاصی وبلاگ دات نت نیوک
شاید برای شما هم سوال باشه چطور می توانیم یک متن زیبای سه بعدی ایجاد کنیم که علاوه بر زیبایی سایت سبک نیز باشد ضمن اینکه وقتی این دستور به صورت یک کد باشد می توانیم توکن های خبری خود را ویرایش نموده و آن را وارد مثلا تیتر اخبار خود نماییم.
ما در اینجا یک سایت حرفه ای برای اینکار به شما معرفی می نماییم که قابلیت های فراوانی برای ایجاد یک متن سه یعدی را داراست.
لازم به ذکر است که اگر قرار نیست که کد فوق را در پوشه css قرار دهید و مثلا در ماژول html قرار دهید لازم است از دستور زیر استفاده کنید.
<style>
your code paste here
</style>

برای ایجاد متن سه بعدی به این سایت مراجعه نمایید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۳ ، ۱۴:۰۳

http://rayanmehr.com/wp-content/uploads/seo1.jpg

دو فهرست اصلی اینترنتی یعنی Yahoo Directory و Open Directory Project، هردو نیاز به ارسال دستی و بررسی انسانی دارند.Google ابزاری به نام Google Webmaster Tools ارائه می‌دهد که در آن می‌توان نقشه سایت را توسط خوراک XML ایجاد کرده و بصورت رایگان ارسال نمود تا از یافته شدن تمام صفحات حتی صفحاتی که بصورت خودکار از طریق دنبال کردن Linkها پیدا نمی‌شوند، اطمینان حاصل نمود. خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند به عوامل مختلفی در هنگام خزیدن در یک سایت توجه کنند. تمامی صفحات ایندکس نمی‌شوند. همچنین فاصله یک صفحه از ریشه سایت می‌تواند عاملی در پیدا شدن یا عدم آن توسط خزنده‌های موتورهای جستجو باشد. امروزه بسیاری از شرکتهای مطرح در دنیا به بررسی و اجرای خدمات سئو برای شرکتهای مختلف مشغول هستند.

صفحه فرود یا landing page

یکی از فاکتورهای مهم در خصوص سئو مشخص کردن صفحات فرود یا landing page است.

انتخاب کلید واژه‌های مناسب

انتخاب کلید واژه‌های مناسب یکی از فاکتورهای مهم در این رابطه‌است که بایستی توسط دارندگان وب سایت و برنامه نویسان در نظر گرفته شود. در واقع انتخاب کلید واژه مناسب بر اساس رفتارهای مخاطب شما در اینترنت و نحوه جستجوی کلمات توسط او صورت می‌گیرد. شما باید بدانید که مخاطب شما چه رفتارهایی از خود نشان می‌دهد و به دنبال چه کلماتی جستجو می‌کند و سپس بر اساس نیازهای او اطلاعات مفید در سایت قرار دهید.

جلوگیری از اجرای خزنده‌ها در صفحات

وبمسترها برای جلوگیری از نتایج ناخواسته در شاخص‌های جستجومی‌توانندعنکبوتهایی توسط فایل استاندارد robots.txt که در فهرست ریشه دامنه ذخیره می‌شود، بسازند که فایلها و فهرست‌های خاصی را مورد خزیدن (Crawl)قرار ندهد.

تولید محتوای جدید و کاربرپسند

یکی از کارهای مهمی که وب مسترها برای بهینه‌سازی سایت خود و یا سایت‌های دیگران انجام می‌دهند تولید محتوای مناسب و جدید برای آن سایت می‌باشد. محتوای مناسب علاوه بر اینکه بازدید یک سایت را بالا می‌برد اعتبار سایت را نزد موتورهای جستجو افزایش می‌دهد و می‌توانید لینک‌های طبیعی برای سایت ایجاد کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۱:۲۱


http://webcity.ir/wp-content/uploads/2014/03/%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F.jpg

بهینه‌سازی موتور جستجو

(به انگلیسی: ‎Search engine optimization (SEO)‎) که گاهی در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود دید یک وب‌گاه یا یک صفحهٔ وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد، می‌گویند. این یکی از روش‌های بازاریابی موتور جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکنندهٔ بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند. برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست اوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می‌باشد.

تاریخچه

علم سئو در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسط وب مستر‌ها و مدیران سایتهای بزرگ شروع شد. در ابتدا همه وب مسترها می‌بایست تمام صفحات خود را برای آمدن خزنده‌ها به سایت آنها ثبت می‌کردند تا در نهایت صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می‌شد. امروزه با رشد اینترنت فروش خدمات اینترنتی هم افزایش یافته است.

شاخص گذاری کردن

موتورهای جستجوی پیشتاز همچون Yahoo!،Google و Bing از خزنده‌ها جهت یافتن صفحات برای نتایج جستجوی الگوریتمیک استفاده می‌کنند. صفحاتی که از داخل باقی صفحات ایندکس شده توسط موتورهای جستجو Link شده‌اند نیاز به ارسال به موتور جستجو نداشته و بصورت خودکار پیدا می‌شوند. بعضی از موتورهای جستجو ازجمله!Yahoo سرویس پولی ارسال را پیاده می‌کنند که استفاده از خزنده‌ها را هم بصورت مجموعه‌ای از قیمت‌ها و نیز بصورت سیستم بها به ازاء هر Click، اجرا می‌کند. این برنامه‌ها معمولاً قرارگیری در بانک اطلاعاتی موتور جستجو را ضمانت کرده و در قبال رتبه‌ای مشخص برای صفحه در لیست نتایج جستجو ضمانتی نمی‌کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۱:۱۹
http://hiradweb.ir/Portals/0/productimages/144_147c0.jpg
اسکینی کاملا متفاوت با این اسکین سایت خود را متفاوت تر نمایید ساختار مترو استایل بسیار زیبا و متفاوت با 6 حالت نمایشی کاری از گروه هیراد.
این اسکین بسیار زیبا را می توان متفاوت  ترین اسکین دات نت نیوک دانست طراحی اسکین بر اساس طرح ویندوز 8 و مترو استایل باعث تفاوت بسیار زیاد این اسکین شده است  این اسکین به شما امکان می دهد سایت خود را به شکل مترو استایل طراحی نمایید همچنین شش حالت مختلف چیدمان شما را قادر می سازد تا هر صفحه و چیدمانی را که مایل هستید ایجاد نمایید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۱:۰۱
دانلود رایگان ماژول DNNGo.ScriptManager دات نت نیوک dotnetnuke

ماژول DNNGo.ScriptManager این امکان را به شما میدهد تا فایل های css  و جی کوئری (jquery) خود را به صغحه اضافه کنید و دیگر نیازی به اضافه کردن آن به پوسته یا تنضیمات صفحه و آپلود فایل به سایت نیست. فقط کافیست ماژول را به صفحه اضافه و فایل استایل یا جی کوئری را انتخاب کنید تا به صفحه مورد نظر اضافه شود.

ماژول را از بخش فایلهای پیوستی دانود کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۰:۳۰

http://www.sassyjanegenealogy.com/wp-content/uploads/2014/01/googlesearchimage.jpg

google_search

امروزه استفاده روزمره از اینترنت بدون وجود جستجوگر گوگل ( Google search ) غیر ممکن شده است و در انبوه میلیون ها صفحه اینترنتی که نمی دانید کدام یک دقیقا همان پاسخی است که بدنبال آن می گردید جستجوگر گوگل همچون یک معجزه در اختیار شما است تا از سریعترین راه بتوانید به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید. عمق وابستگی تا آنجاست که حتی دانشجویان برای پیدا کردن ادرس دانشگاه خود در عموم موارد از جستجو در گوگل استفاده می کنند. در این مقاله سعی می کنیم با معرفی چند ترفند به روش هایی را برای دریافت سریعتر اطلاعات به شما معرفی نمائیم.

1. مشخص کردن ساعت محلی
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید زمان محلی یک شهر دیگر را بدانید، اما واقعا سرو کله زدن و حساب کردن ساعت محلی از روی ساعت گرینویچ کار خیلی راحتی به نظر نمی رسد. به جای اینکار کافی است شما در گوگل نام شهر مورد نظر خود را مشابه زیر وارد نمائید تا ساعت محلی آن بسرعت نمایش داده شود:

time los angeles

google-time-in-place

2. حذف یک کلمه از نتیجه جستجو
اگر در عبارتی که جستجو می کنید ، می خواهید نتایج مربوط به یک کلمه خاص حذف گردد ، می توانید از روش زیر استفاده نمائید:


ebooks -free

3. جستجو برای کلمات هم معنی
اگر می خواهید در نتیجه سرچ خود، کلمات مشابه و هم معنی نیز وارد شوند باید از علامت ~ مطابق زیر استفاده کنید. در اینجا کلماتی مانند guide , manual , reference نیز در نتیجه جستجو وارد می شوند:

debian installation ~tutorial

4. معنی کلمات
نیاز نیست برای یافتن معنی یک کلمه یک دیکشنری بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و یا زحمت وارد شدن به سایت های دیکشنری را به خود بدهید، با سینتکس ( Syntax ) زیر می توانید بسادگی معنی کلمات را از طریق گوگل بیابید:


define: yourWord
مثال: define: server


5. جستجو برای یک رنج از اطلاعات
اگر به دنبال یک کالا با قیمت های متفاوت می گردید می توانید یک رنج از فیمت را به شکل زیر وارد نمائید:

Laptop $500..$1000


6. ماشین حساب
آیا می دانید که جستجوگر گوگل مانند یک ماشین حساب عمل می کند؟ عبارت زیر را در گوگل وارد نمائید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۱:۵۲