بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

گاهی در برنامه‌نویسی‌ شرایطی پیش می‌آید که نیاز داریم بخش خاصی از کد چندین مرتبه اجرا شود. در این حالت می توانیم از حلقه‌ها بهره ببریم. همانند سایر زبان‌های‌ برنامه نویسی در php هم از چند نوع حلقه پشتیبانی می‌‌شود. حلقه while و for از جمله مهمترین آن‌ها هستند.

حلقه while

با استفاده از این حلقه می‌توان کد مورد نظر را تا زمانی که شرط برقرار باشد اجرا کرد. به مثال زیر که ساده‌ترین حالت استفاده از حلقه while است توجه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۳۰

اگر خاطرتان باشد در جلسات قبل مفصلا در مورد دستور if و نیز else if صحبت کردیم و گفتیم که برای بررسی چند شرط می‌توان از آن استفاده کرد. اما در پی‌اچ‌پی دستور دیگری به نام Switch وجود دارد که کار اصلی‌اش بررسی چندگانه شرط‌ها است. حالت استاندارد استفاده از Switch به صورت زیر است:

<?php
$a = 1;

switch ($a)
{
case "1":
echo "moteqayer 1 ast";
break;

case "2":
echo "moteqayer 2 ast";
break;

default:
echo "motaqyer 1 va 2 nist";
break;

}
?>

اگر به کد بالا دقت کنید، ابتدا ما یک متغیر به نام a تعریف کرده‌ایم و مقدار ۱ را به آن نسبت داده‌ایم. سپس دستور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۲۹

تجربیات خود را در راستای مقاله یا مطالب برای ما ارسال کنید و ماژول در یافت نمایید
هدف از ایجاد این وبلاگ همانطور که در توضیحات نام آن بیان شده استT توسعه و رشد دات نت نیوک در بین فارسی زبان ها می باشد.
لذا تجربیات یک شخص نمی تواند شامل تمامی تجربیات و کاربرد های دات نت نیوک باشد
در همین راستا از تمامی دوستان و اهل تخصص درخواست می نماییم که اگر تجربیات مفید در راستای آموزش و یا عیب یابی این مدیریت محتوا دارند در اختیار ما قرار بدهند تا با نام آنها در وبلاگ دات نت نیوک نشر دهیم.
تا از این طریق بتوانیم بخش بسیار کوچکی از این سیستم را پوشش دهیم و در نهایت باعث توسعه آن بشویم.
شما از طریق ایمیل زیر می توانید مقالات خود را در قالب فایل های وورد و... در اختیار تمامی کاربران دات نت نیوک قرار دهید.
majid_n78@yahoo.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۳۶

وبگرد: کدنویسی را با انجام دادن یاد بگیرید

وب‌سایت Codeschool خود را جزو مجموعه بزرگ Pluralsight معرفی می‌کند که به حق یکی از پیشروهای بخش آموزش آنلاین برای توسعه دهندگان نرم افزار، متخصصان فناوری اطلاعات و فناوران خلاق است. روی هم رفته هدف این مجموعه همگانی کردن آموزش‌های حرفه‌ای و قابل دسترس کردن آنها برای افراد در سراسر جهان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۵۱

گاهی در برنامه نویسی شرایط پیش‌ آمده را باید بتوانید پیش‌بینی و کنترل کنید. به عنوان مثال اگر کاربر هر نوع ورودی را وارد کرد، باید بدانید که چه عملیاتی بر روی ورودی انجام شود و تا نتیجه مورد نظر به وی نمایش داده شود. این اصول ساده عبارت شرطی در پی‌اچ‌پی است! 

در تمامی کلاس‌هایی که طی دوران برنامه‌نویسی‌ برگزار کرده‌ام همیشه یک نکته مهم را یادآوری کرده‌ام؛ همیشه سعی کنید یک الگورتیم مناسب را پیش از شروع کدنویسی در مورد پروژه مد نظرتان آماده کنید. ما در اینجا نمی‌خواهیم وارد مبحث الگورتیم شویم اما طرح کلی پروژه همراه با پیش‌بینی‌ شرایط مختلفی که ممکن است رخ دهد را الگوریتم می‌گوییم. باز هم اشاره می‌کنیم که این تعریف صرفا به منظور فهم بهتر افراد تازه وارد به دنیای پی‌اچ‌پی است و بنابراین زیاد به جزئیات آن توجه نکنید. بهتر است کمی در مورد الگوریتم نویسی و اصول آن در گوگل جستجو کنید پیش از  هر پروژه، ترجیحا الگورتیم آن را آماده کنید.

دستور شرطی If

همانند تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی، دستور شرطی if یکی از مهم‌ترین دستورهایی است که باید آن را یاد بگیرید. بعید به نظر می‌رسد در یک پروژه به دفعات از این دستور استفاده نکنید و همواره یکی از پر استفاده‌ترین و البته کاربردی‌ترین ابزارها برای کنترل شرایط مختلف در کدنویسی محسوب می‌شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، کنترل شرطی به کامپایلر پی‌اچ‌پی می‌گوید که اگر (if) شرایط خاصی رخ داد آنگاه کدام عملیات را باید انجام داد. پیش از اینکه به سراغ ادامه آموزش برویم بهتر است یادآوری کنیم که این آموزش ادامه و دنباله آموزش‌های قبلی است و برای درک این بخش باید سه جلسه قبلی را بخوبی فرا گرفته باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۷


آرایه ها در پی‌اچ‌پی

اگر خاطرتان باشد در جلسات قبل به صورت مفصل در مورد متغییرها در پی‌اچ‌دی با شما صحبت کردیم و انواع آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. متغییرها می‌توانند یک مقدار را برای ما نگهداری کنند و در مواقع نیاز می‌توان به آن مقدار دسترسی داشت. اما این روش برای ذخیره سازی اطلاعات همیشه کاربردی نیست و فرض کنید تعداد زیادی داده از یک نوع خاص را بخواهیم ذخیره کنیم. در چنین شرایطی طبیعا معرفی و استفاده چند متغییر کاربردی به نظر نمی‌اید. اینجاست که آرایه‌ها وارد عمل می‌شوند.

آرایه به زبان ساده همان متغییر است با این تفاوت که می‌توان بیش از یک مقدار را در آن قرار داد. (حتی می‌توان از آرایه‌های سه بعدی استفاده کرد که فعلا کاری با آن‌ها نداریم و فعلا آرایه‌های معمولی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.)

آرایه‌ها خطی (دو بعدی)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۵

اطلاعات میلیون ها آدرس ایمیل توسط یک هکر روس به سرقت رفته است

شرکت هولد سکیوریتی طی گزارشی به رویترز اعلام کرده است که این درز اطلاعات شامل اکثر حساب‌های سرویس ایمیل مشهور روسی Mail.ru و بسیاری از آدرس‌های ایمیل گوگل، یاهو و مایکروسافت می‌شود. این شرکت امنیتی هنگامی به این درز اطلاعاتی پی برد که از قصد یک هکر روس برای فروش ۱ میلیارد آدرس ایمیل هک شده مطلع شده بود. در مجموع، با حذف آدرس‌هایی که چندین بار تکرار شده بودند، این لیست شامل ۵۷ میلیون حساب Mail.ru، چهل میلیون حساب یاهو، ۳۳ میلیون حساب هات‌میل و ۲۴ میلیون حساب جیمیل می‌شود. علاوه بر سرویس‌های گفته شده، حساب‌هایی از سرویس‌های ایمیل چینی و آلمانی نیز در این لیست وجود دارند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در این رابطه گفته است:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۹