بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان

۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

http://images.khabaronline.ir/Images/news/Larg_Pic/13-8-1390/IMAGE634560890087254112.jpg
سلام ابتدا عرض خسته نباشید دارم خدمت دوستان محترم که در تمامی شرایط یار و یاور ما بودن ؟
چند سالی است با دات نت نیوک کار کردم پس از مدتی تصمیم بر این گرفتم که تجربیات کوتاه خود را در اختیار دیگران قرار دهم لذا همیشه باد در جهت موافق وزیده نمی شود، در بسیاری موارد نامهربانی های وجود دارد و اینکه واقعا انتقال تجربیات در دات نت نیوک به کندی صورت می گیرد برخلاف مدیریت محتواهای دیگر.
سعی ما بر این بوده که یک مقدار ولی کوچک به این مبحث سرعت ببخشیم ، این نکته قابل ذکر است که تا اینجای کار و تا این لحظه پس از چند سال این مسئله مباحثی اقتصادی برای ما نداشته و لزوما سودی مالی برای ما نداشته ولی از حضور در این فضا راضی هستیم. در این چند سال با سایت های بسیاری از جمله ایران دی ان ان و مای دی ان ان مباحثه داشتیم و از تجربیات دیگر دوستان استفاده کردیم.
در بسیار مواقع درخواست های از دوستان مدیر در سایت مای دی ان ان داشتیم ولی کسی پاسخگو نبود و به شخصه اصلا انگیزه ای برای ادامه در این پرتال نداشتم حال آنکه امروز پس از چندین مدت متوجه شدم که نام کاربری من از این پرتال حذف و یا غیرفعال شده است، نمی دانم ولی واقعا دیگران چقدر میتوانند پیشرفت شما را نادیده بگیرند یا این احساس به آنها دست داده است که ما کاربران آنها را در اختیار خود داریم ولی لزوما مطلبی که ما یاد گرفتیم رقابت در فضای سالم بوده است...
باز هم از زحمات دیگر دوستان در این چند سال سپاسگذارم و امیدوارم که فناوری وب در ایران حرف اول را در دنیایی فناوری اطلاعات بزند.
سپاس و ارادت
سید مجید مشهدی عباس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۱۵:۰۵


http://www.jefmedia.ie/uploads/blogs/blog_553859fdc561c4.jpg

برای افزایش رتبه اینترتی پرتال خود اولین نکته دونستن موارد مربوط به سئو می باشد، حال:

● SEO چیست؟

سئو مخفف واژه های SEARCH ENGINE OPTIMIAZTION است که معنی آن «بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو» است. بهینه سازی سایت برای کلیدواژه ای خاص انجام می شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جست و جو می شود که می تواند شامل یک یا چند کلمه باشد.

 

وقتی صفحه ای از سایت مان را برای کلیدواژه ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جست و جو کرد سایت ما در اولین نتایج جست و جو ظاهر می شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می یابد.

نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می شود و هر صفحه سایت مان می تواند رتبه ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی شود و به بهینه سازی اشاره می شود معمولا منظور، بهینه سازی صفحه اصلی سایت است.

 

● چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

 

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش های جذب بازدیدکنندگان با کیفیت، هدایت افرادی است که خودشان دنبال مطلب سایتمان هستند و در گوگل به جست و جو می پردازند. حال چرا در مباحث بهینه سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می شود؟

زیرا تعداد جست و جوهایی که در گوگل انجام می شود بیشتر از ۶ برابر مجموع تمامی جست و جوهایی است که در موتورهای جست و جوی دیگر مانند یاهو و... انجام می شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه سازی سایت در موتورهای جست و جو تقریبا مشابه هستند، بنابراین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جست و جوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

 

● نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

 

همان طور که می دانید برای دیده شدن در اولین نتایج جست و جوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است.

گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته ای دارد که ADWORDS نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جست و جو کرد، تبلغ شما را ببیند.

 

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جست و جو هستند که در ستون سمت چپ گوگل نمایش داده می شوند و هر روز با آن ها سروکار داریم.

ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طیبعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی هایی که در سال ۲۰۱۰ توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از ۵ درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می کنند، ولی حدود ۴۵ درصد آنها بر اولین نتیجه جست و جوی طبیعی گوگل کلیک می کنند.

 

پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جست و جوی گوگل باشیم از هر ۱۰۰ جستجوگر ۴۵ نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر ۵ نفر از طریق لینک های تبلیغاتی وارد سایت می شوند. ترافیک ایجادشده از نتایج طبیعی، ۹ برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه سازی سایت را نشان می دهد. یکبار دیگر تکرار می کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

● بهینه سازی سایت شامل چه کارهایی است?

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۱۴:۳۵

چگونه لینک های خود را کوتاه کنیم؟ 

اگر شما نویسنده سایت باشید حتما در هنگام کار با مطالب مختلف  با لینک های طولانی مواجه شده اید که دردسرهای خاص خودشان را دارند

سرویس های کوتاه کننده لینک هم به همین منظور ایجاد شده است .  با دریافت لینک های طولانی ، لینک های بسیار کوتاهی را ایجاد می کنند

در ادامه نوشته  ،  شما را با سرویس کوتاه کننده لینک گوگل ، آشنا خواهیم کرد که با کوتاه سازی آدرس لینک ها ،  این مشکل را رفع می کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۰:۱۶


PHP و ASP زبان های متداول برنامه نویسی تحت وب هستند که برای طراحی سایت های داینامیک بکار می روند. از نظر کاربرد هر دو می توانند صفحات وب سایت با کارایی و طرح قالب مشابه را تولید کنند.

اما اینکه کدام یک بهتر از دیگری است همواره موجب بحث هایی بین طراحان سایت قرار می گیرد . واقعیت این است که برنامه نویسان وب هر کدام بر یکی از این دو زبان برنامه نویسی تسلط بیشتری دارند چرا که در انتخاب اولیه خود از بین PHPو ASP یکی را انتخاب کرده اند و بقول معروف در آن خبره شده اند طبیعتا در مقابل این سوال ، بی درنگ از برتری 100 درصدی زبانی که بر آن تسلط دارند می گویند اما حقیقت چیز دیگری است.

برای ما چند معیار در طراحی سایت اهمیت دارد که روی انتخاب ما تاثیر خواهد داشت.

بحث کارایی:

همانطور که اشاره شد هر دو زبان برنامه نویسی از نظر کارایی یکسان هستند یعنی اگر بخواهیم هر وب سایت با هر قابلیتی را طراحی و راه اندازی کنیم اینکار هم با ASP قابل اجرا است و هم با PHP

بحث هزینه :

ASP از طرف کمپانی ماکروسافت پشتیبانی می شود و برای اجرای آن در سرور نیاز به محصولات این کمپانی از جمله IIS است که آن هم در ویندوز اجرا می شود. بنابراین برای سایت های ASP باید از سرور ویندوز استفاده کرد. اما PHP هم در لینوکس و هم در ویندوز قابل اجرا است. پس اگر بخواهیم سایتمان بر اساس ASP طراحی شود فقط می توانیم از هاست ویندوز استفاده کنیم. اما سرورهای ویندوز از نظر هزینه ، گران تر هستند. یعنی برای کارایی و کیفیت یکسان باید هزینه بیشتری بابت هاست ویندوز پرداخت کرد.

از طرف دیگر بسیاری از ملزومات و اصطلاحا Addon ها برای ASP و سرور ویندوز هزینه در برخواهند داشت . حال آنکه PHP  یک زبان لایه باز است و ماژول های آن نیاز به پرداخت هزینه ندارد.

 پس از نظر هزینه PHP برای طراحی سایت گزینه بهتری است.

بحث عمومیت :

همانطور که اشاره شد پی اچ پی یک زبان لایه باز است به همین دلیل عمومیت بیشتری دارد. اسکریپت های زیادی برای آن یافت می شود و همواره بحث های اینترنتی درباره برنامه های نوشته شده توسط PHP داغ تر است.  خیلی از چیزهایی که یک برنامه نویس و طراح سایت نیاز دارد برای PHP بسرعت یافت می شود از انواع سیستم های مدیریت محتوا ( CMS ها ( گرفته تا فریم ورک ها و همین عمومیت یکی از مزایای این زبان است.

بازار طراحی وب سایت بر اساس PHP تقاضای بسیاری دارد . اگر یک طراح سایت بخواهد در این بازار سهم بیشتری داشته باشد نباید بر اهمیت تمرکز روی PHP غافل شود.

بنابراین با توجه به معیارهای فوق استفاده از زبان برنامه نویسی PHP در طراحی سایت مطلوب تر است اما از نظر کارایی هر دو یکسان هستند.

و یک نکته مهم :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۵:۳۰

کاربران آنلاین

با سلام

ماژول آمار بازدید که یکی از کمبود های اساسی در دات نت نیوک می باشد با تغییرات گسترده تر به زودی ایجاد می گردد

لذا این ماژول نیاز به نظر شما کاربران و بازدید کنندگان بلاگ دارد تا در تکمیل شدن آن همراه ما باشید.

 فقط دوستانی که نظراتی راجب تکمیل این ماژول ارسال نماییند این ماژول را دریافت می کنند.

و اما تغییرات کسترده در این نسخه چیست:

۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۵:۱۹

دانلود قالب html5 و css3 با طراحی واکنش گرا

اگر به دنبال قالب html5 زیبا و رایگان هستید در این مطلب چندین قالب زیبا که برای راه اندای سایت هایی با موضوعات گوناگون مناسب می باشند معرفی شده و می توانید آنها را دانلود کنید و در پروژه هایتان از آنها استفاده کنید به عنوان مثال می توانید از آنها در پروژه های طراحی cms سیستم مدیریت محتوا ، تبدیل html به وردپرس و طراحی قالب وردپرس استفاده کنید . مدتی است که html5 به عنوان نسخه استاندارد html در طراحی قالب و پوسته مطرح شده و یکی از نکات سئو و بهینه سازی سایت در الگوریتم جدید موتورهای جستجو مطرح شده است . قالبهای معرفی شده در این مطلب دارای ویژگی های زیر می باشند .

  • استفاده از html5 و css3 و jquery در کدنویسی
  • طراحی واکنش گرا و سازگار با موبایل و تبلت
  • منبع باز بودن و امکان استفاده و تغییر در منبع آنها و شخصی سازی قالب
  • استفاده از اسلایدر
  • دارای طراحی مدرن تخت flat
  • قالب ها دارای نسخه تک ستونه ، دو ستونه و سه ستونه هستند
  • و …

قالب html5 نمونه کار و شخصی prologue

قالب html5
این قالب مناسب سایتهایی با موضوعات معرفی نمونه کار و یا سایتهای شخصی می باشد از ویژگی های این قالب می توان به قابلیت واکنش گرایی و دارا بودن ستونی ثابت در سمت چپ آن اشاره کرد.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۰۱:۰۴

ICG DNNQuiz

ماژول آزمون به شما امکان برگذاری آزمون های مختلف را با طرح سوال چند گزینه ای می دهد با امکان تعریف بازه زمانی و نیز صدور نتیجه آزمون هم اکنون می توانید این ماژول پر کاربرد را از بلاگ دات نت نیوک دات کنید


دریافت ورژن 6
حجم: 115 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۵:۱۸