بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

http://www.dnn-usergroup.de/Portals/0/images/Logos/DNNCorp_logo_lrg.png
سلام، بر اساس روال هفتگی لیست سایت های برتر دات نت نیوکی در هفته ای که گذشت را منتشر نمودیم ، نکته ای در این هفته از اهمیت بالایی برخوردار است که در این لیست بین المللی که در لیست قبلی  یک سایت از ایران قرار داشت این هفته به سه سایت ارتقا پیدا کرده است.

ردیف
سایت بروزرسانی
1 sportsdirect.com 5,681
2 lumenis.com 3,426
3 noc.iust.ac.ir 2,365
4 nextstationislove.com 2,208
5 rpc.tehran.ir 2,154
6 dnnplus.ir 1,899
7 dnnsoftware.com 1,757
8 pescadoresdegrancanaria.com 1,670
9 q-park.fr 1,492
10 tinyragsdalehomes.com 1,396
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۵:۵۳

https://justgetflux.com/flux-icon-big.png

همه ما به خوبی می‌دانیم که نمایشگر‌های لپ‌تاپ و سیستم‌های دسکتاپ می‌توانند برای چشم‌ مضر باشند.تمامی دوستانی که طراحی وب و امور مرتبط با آن را انجام می دهند از این قائده مستسنا نیستند، زیرا باید زمانی زیادی را جلوی مانیتور بگذرانند.

https://justgetflux.com/flux-shot.png

این موضوع به خصوص شب‌ها و برای کسانی که تمام روز را با نمایشگر کامپیوتر درگیر بوده‌اند بسیار بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. برنامه کاربردی F.lux برای پیش‌گیری از آسیب به چشم‌های شما طرح ریزی و تبدیل به یک ابزار بسیار ضروری شده است. این نرم‌افزار در طول روز رنگ نمایشگر دستگاه شما را تعدیل و با چشم‌های شما سازگار می‌کند و به خصوص شب‌ هنگام و در نور کم باعث می‌شود چشم‌ها اذیت نشوند.

در ادامه می توانید از سایت این نرم افزار و یا از این لینک به صورت مستقیم دانلود نمایید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۵:۳۱


امنیت سایت خود را آنلاین چک کنید

سایت safeweb.norton.com به صورت آنلاین سایت شما را از لحاظ امنیتی چک می کند و یک یک تجزیه تحلیل امنیتی در اختیار شما قرار می دهد . برای تست سایت نیاز به نصب هیچ گونه تولبار و یا افزونه اضافی بر روی مرورگر خود ندارید و تنها کافیست نام سایت خود را جستجو کنید .

چون این اپلیکیشن تحت وب می باشد . و نیازی به افزونه اضافی نمی باشد . البته در صورت نیاز باید سایت خود را در این سایت ثبت نمایید . فرایندی همانند ثبت سایت در گوگل

لینک سایت safeweb.norton.com
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۳ ، ۲۲:۵۶

http://newsite.georgehanson.co.uk/wp-content/uploads/2014/07/hosting-website-security.png

حملات هکرها به سایت های اینترنتی هر روز پیچیده و پیچیده تر می شود، بالاخره با پیشرفت مسائلامنیتی باید هم این طور باشد. با افزایش پیچیدگی های امنیتی آنتی ویروس ها، فایروال ها ، و برنامه های مبتنی بر به روز رسانی دوره ای، هکرها هم که منبع درآمدشان را در خطر می بینند، نیاز به راه های خلاقانه و جدیدتری دارند. در نتیجه آنها در پاسخ به افزایشامنیت با حملات فزاینده و پیچیده به جنگ صنعت امنیت رفته و فعالان این عرصه را به کار و تلاش دائمی برای مبارزه در این نبرد بی پایان وا می دارند.

اما چگونه هکرها همواره یک گام جلوتر از کارشناسان امنیتی قدم بر می دارند؟ یکی از این جواب ها آشکار است – آنان مجبورند از ابتکار بیشتری برخوردار باشند در غیر این صورت باید این حرفه را کنار بگذارند. یکی دیگر از جواب ها به ساختار تشکیلاتی هکرها بر می گردد- یک هکر تنها که در زیرزمین خانه اش کار می کند خلاقانه تر و سریعتر اهداف خود را تامین می کند، تا یک شرکت نرم افزاری بزرگ و پر پیچ و خم . بنابراین احتمال موفقیت هکر حرفه ای مطمئنا بیشتر است.

«با این حال ، می توان گفت عاملی که بزرگترین نقش را در موفقیت مداوم هکرها دارد، فقدان آگاهی و هوشیاری لازم از سوی کاربران نرم افزار و صاحبان وب سایتها است.»

با عرض پوزش از شما کاربر حرفه ای ، باید بگوییم افراد زیادی هستند که رمزعبور خود را همین کلمه «رمز عبور»( یا معادل انگلیسی اش password) قرار داده اند و برای همه رمزهای عبور خود از این کلمه استفاد میکنند. کسانی هستند که از نرم افزار آنتی ویروسی آپدیت نشده ۲ ساله استفاده می کنند! اگر هر کسی متعهد به حافظت از داده های خود بود، هکرها مجبور به صرف زمان بسیار طولانی تر و شیوه های پیچیده تری برای نفوذ بودند و خیلی از آنها هم از عهده چنین کارهایی بر نمی آمد. اما با وضعیت کنونی، به لطف اینکه بسیاری از مردم، غافل از آسیب پذیری خود هستند، برای هکرها نفوذ و حمله مانند بازی با اعداد آسان است.

در این مقاله ۱۰ روش موثر برای خنثی کردن تلاش هکرها شرح داده شده است:

۱- نرم افزارها را به روز نگه دارید؛ همه نرم افزارها را!

این یکی از ساده ترین راهها برای یکی دو گام جلوتر ایستادن از هکرها است. با دانلود جدیدترین و به روز ترین بسته های آپدیت ویندوز، وردپرس و نسخه آنتی ویروس خود، می توانید سیستم یا وب سایت خود را در مقابل هر گونه حمله احتمالی به اندازه کافی سخت و نفوذ ناپذیر کنید. به این ترتیب ، هکرها هیچ وقت با حمله به چنین موردی خود را به زحمت نمی اندازند و ترجیح می دهند و به جای سایت شما به سایت های دیگر که مالک آن به هوشیاری شما نبوده است حمله کنند. در خط مقدم آن به روز کردن تمام وب اپلیکیشن ها ماژول ها و کامپوننت ها قرار دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۳ ، ۲۲:۵۱

http://www.companionsoftware.com/Portals/0/Images/DotNetNuke%20FAQ/DNN7%20FAQ/DNN%207%20Login%20Form.png

دات نت نیوک سیستم مدیریت محتوا بر پایه زبان های مرتبط با ویندوز و به صورت منبع باز می باشد این دو ویژگی در کنار هم امنیت و تغییر پذیری گسترده را برای طراحان وب سایت به ارمغان آورده است، در ادامه به توضیحی در مورد بخش ها و نحوه عمکرد در دات نت نیوک می پردازیم همین امر سبب می گردد که این مدیریت محتوای قدرتمند را از دست ندهید با ما همراه باشید:

        ورود به سایت

در زمانی که  ثبت نام کرده اید و یا در زمانی که به صورت مدیر می خواهید سایت را بروزرسانی نمایید از این بخش استفاده می کنیم.

مسیر پیش فرض آن:  www.sitename.ir/login.aspx

        خروج از سایت

برای خارج از بخش کاربری در سایت های دات نت نیوکی از این بخش استفاده می کنیم

        بازیابی پسورد خودتان

اگر تنظیمات سایت از قبل توسط مدیر سایت انجام شده باشد شما در زمان ثبت نام نیاز دارید که ایمیل خود را وارد نمایید و در زمانی که دچار مشکل یا فراموشی برای رمز ورود خود شدید از این بخش تنظیمات تعیین رمز جدید برای شما ایمیل می گردد.

        مدیریت پروفایل-مشخصات فردی کاربر خودتان

در زمان تکمیل ثبت نام شما می توانید وارد این بخش شده و تنظیمات آن از قبیل تعیین عکس و اطلاعات فردی را تکمیل نمایید.


        لغو ثبت حساب کاربری خود

این بخش فقط می تواند توسط مدیر سایت انجام بپزیرد و کاربر مورد نظر را در حالت غیر فعال یا پاک نماید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۳ ، ۲۲:۲۷

۱۷ سایتی که شما را باهوش تر می کنند

اگر از گشت و گذار در سایت های بی هدف و غیر آموزنده خسته شده اید و می خواهید حضور آنلاین مفید تری داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم سری به این سایت ها بزنید. این سایت ها به واقع به باهوش تر شدن شما کمک می کنند.

۱ – Digital Photography School

سری به مقاله های این سایت بزنید و مهارت های عکاسی خود را بهبود بخشید. این مقاله ها حتی برای کسانی که هیچ دانشی از عکاسی ندارند هم مفیدند.  در این سایت فروم های فعالی نیز وجود دارد که شما را به سایر گروه های عکاسی متصل می کند.

۲ – Duolingo

مهارت های زبان خود را با این اپلیکشن سرگرم کننده و اعتیاد آور تقویت کنید. این یک اپلیکیشن رایگان است و پیشتر آن را در “دنیای اپلیکیشن ها” معرفی کرده بودیم. این اپلیکیشن به شما کمک می کند که علاوه بر انگلیسی، به زبان های دیگری هم تسلط پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن، مطلب معرفی Duolingo را از دست ندهید. همچنین از طریق وب سایت هم می توانید اقدام به آموختن زبان مورد نظر کنید.

۳ – Factsie

آیا می دانستید که مارمولک شاخ شاخکی می تواند از مجاری اشکی خون به بیرون پرتاب کند؟ به این سایت دائم سر بزنید و بیشتر در مورد عجایب و حقایق تاریخی و علمی بدانید. یک سایت خوب دیگر در همین زمینه Today I Found Out است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۲۱:۱۹

چند روز قبل طی پیامی گزارش دادیم که خبرهای خوش در راه است لذا یکی از خبر های خوش به وقوع پیوسته و هم اکنون می توانیم این مژده را به شما بدهیم.
پروژه فارسی سازی و شمسی سازی دات نت نیوک بصورت سورس باز در سایت www.dnnpersian.ir آغاز شده و با تلاش مدیر تیم پارسی سازی سورس باز، آقای امامیان، تغییرات بصورت شفاف اعمال شده که کل تغییرات اضافه کردن 1 کلاس و تغییر 2 خط از یک سورس کد بوده که از این لینک ها میتوانید ملاحظه بفرمایید 
https://github.com/BehnamEmamian/Dnn.Platform/commit/572a99f16ac9c11c8d5272a215c940b15051a5d0 
https://github.com/BehnamEmamian/Dnn.Platform/commit/96460e12a9ef283dca9d838f9b41d621cc8c9db2 

مشکلی هم در نمایش تاریخ پارسی بود که آن هم طی لینک زیر حل شده است
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۱:۰۶