بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۰۳

https://multimedia.journalism.berkeley.edu/wp-content/uploads/2014/09/ftp_made_simple-main.jpg

اگر با متخصصان فناوری، علی‌الخصوص توسعه‌دهندگان وب کار کرده باشید، احتمالاً عبارت «FTP» را به وفور شنیده‌اید. شاید تا حدودی با کاربردها و اصطلاح FTP آشنا باشید. اما FTP چیست؟ در ادامه با زومیت همراه باشید.

ابتدا بهتر است با تعریف پروتکل آشنا شویم. بر اساس تعریف ویکی‌پدیا،

یک پروتکل به تعریف قالب و ترتیب مبادله پیام‌ها بین دو یا بیش از دو موجودیت ارتباطی می‌پردازد. به زبان ساده پروتکل یک قرارداد درباره نحوه‌ی مبادله‌ی اطلاعات در جامعه‌ی شبکه‌های کامپیوتری است و نوع عملیات لازم برای ارسال یا دریافت یک پیام را نیز مشخص می‌کند.

به طور ساده، FTP یک راه برای انتقال فایل‌ها به صورت آنلاین است. شاید با این تعریف، به وب‌سایت‌هایی که در مرورگرهای خود و در اینترنت می‌بینید فکر کنید. اما باید توجه داشته باشید که مرورگرها تنها از پروتکل HTTP استفاده می‌کنند، اما پروتکل‌های زیادی هستند که در کنار یکدیگر بستر اینترنت را تشکیل می‌دهند. برای مثال IMAP و POP، دو پروتکلی هستند که در ایمیل‌ کلاینت‌ها برای دریافت و ارسال پیام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا XMPP پروتکلی است که برای ارسال و دریافت پیام‌های فوری (Instant Messages) به کار گرفته می‌شود و همچنین DNS یا Domain Name Service، پروتکلی برای ترجمه‌ی نام دامنه به IP آدرس است.

به همین ترتیب، FTP یا File Transfer Protocol نیز یک پروتکل محسوب می‌شود. FTP به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پروتکل‌هایی است که تا به امروز مورد استفاده گرفته است و یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای انتقال فایل‌ها محسوب می‌شود. یک سرور FTP، فولدرها و زیرفولدرهایی را برای انتقال فایل در دسترس کاربر قرار می‌دهد. کاربران به کمک اطلاعات کاربری به این سرور متصل شده و از طریق نرم‌افزارهای مختلف امکان دانلود فایل از سرور و به همین ترتیب آپلود به سرور را پیدا می‌کنند.

بسیاری از کاربران هیچ‌گاه یک سرور FTP ندارند. اما اگر شما صاحب یک وب‌سایت هستید، سرور FTP یک ابزار ضروری و کارآمد برای شما محسوب می‌شود. از آنجا که FTP یک سرویس پایه‌ای و مهم در وب است، حتی اگر توسعه‌دهنده‌ی وب نیستید، آشنایی با آن مفید و کاربردی است. در ادامه‌، اطلاعاتی که لازم است به عنوان یک کاربر اینترنتی درباره FTP و کاربرد آن بدانید، آمده است.

FTP چه کاربردی دارد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۹

دانلود Pluralsight Visual Studio Team System 2008 Developer Tools - آموزش ابزارهای توسعه تیمی در ویژوال استودیو 2008

ویژوال استودیو نام مجموعهٔ (Suite) برنامه‌نویسی شرکت مایکروسافت است که دارای چند زبان برنامه‌نویسی است. نرم‌افزار Visual Studio، نرم‌افزاری توسعه یافته برای برنامه نویسان کامپیوتر است که توسط شرکت نرم‌افزاری Microsoft تولید شده است. تمرکز اصلی این نرم‌افزار از اولین نسخه‌های آن تاکنون بر روی خصوصیت IDE بودن آن است که به برنامه‌نویس اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی مستقل، وب‌گاه، برنامه‌های کاربردی وب و یا سرویس‌های وب را که بر روی تعدادی از PlatFormهای پشتیبانی شده توسط Microsoft .NET Framework و همچنین Platformهایی مانند Microsoft Windows servers and workstations, PocketPC Smartphones و World Wide Web browsers اجرا می‌شوند را براحتی ایجاد نماید.
یکی از مواردی که باید به عنوان یک اصل در شرکت های نرم افزاری مورد نظر واقع شود، نحوه نگهداری کدها و اطلاعات پروژه ها است. در سال های نه چندان دور شرکت ها برای نگه داری اطلاعات و بایگانی آنها از روش ساخت فایل های ZIP با تاریخ و زمان استفاده می کردند. طبیعتا در این روش انجام پروژه های تیمی و دست یابی به کد های گذشته و یا لغو یک تغییر کار بسیار مشکلی است. Team Explorer یک ابزار است که به شما امکان می دهد به سرور TFS متصل شوید و بر اساس دسترسی های تعریف شده برای شما آخرین تغییرات ایجاد شده بر روی پروژه، مستندات و همچنین کارهایی که می بایست انجام دهید را دریافت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۴۸

https://realpython.com/learn/python-first-steps/images/pythonlogo.jpg

برنامه‌نویسی شیءگرا (Object-Oriented Programming مخفف:OOP) یک شیوه برنامه نویسی است که ساختار یا بلوک اصلی اجزای آن، شیء (علوم رایانه)‌ها می‌باشند. در واقع در این شیوه برنامه نویسی، برنامه به شیء گرایش پیدا می‌کند. به این معنا که داده‌ها و توابعی که قرار است بر روی این داده‌ها عمل کنند، تا حد امکان در قالبی به نام شی در کنار یکدیگر قرار گرفته، جمع‌بندی شده و یک واحد (شی) را تشکیل داده و نسبت به محیط بیرونِ خود، کپسوله می‌شوند و از این طریق، توابع بیگانهٔ خارج از آن شی، دیگر امکان ایجاد تغییر در داده‌های درون آن شی را ندارند. به طور مثال حساب بانکی شما که شامل مشخصات فردی شما و میزان سپردهٔ شما در بانک است، تشکیل یک شی را می‌دهند و به دلیل دارا بودن ویژگی کپسوله، امکان دستکاری در میزان سپرده یا مشخصات شما، توسط دیگران وجود ندارد. از دیگر ویژگی‌های برنامه نویسی شی گرا، پیچیدگی کم، هزینه کم، امکان گسترش سریع برنامه با خطای کمتر نسبت به سایر پارادایم‌های برنامه نویسی است.
پایتون (Python) یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا و مفسر است که توسط خودو فان روسوم (به هلندی: Guido van Rossum) در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد. فلسفهٔ ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.
در دوره آموزشی Udemy Python Object Oriented Programming Fundamentals با اصول و مبانی شی گرایی در پایتون آشنا می شوید.

سرفصل های دوره آموزشی Udemy Python Object Oriented Programming Fundamentals:
- بخش 1: مقدمه ای بر دوره
- بخش 2: سازنده های ضروری
- بخش 3: شی پایتون
- بخش 4: متدهای جادویی سازنده/تخریب
- بخش 5: کلاس ارث
- بخش 6: پروژه نهایی
- بخش 7: نتیجه گیری دوره
Udemy Python Object Oriented Programming Fundamentals Screenshot 1 Udemy Python Object Oriented Programming Fundamentals Screenshot 2 Udemy Python Object Oriented Programming Fundamentals Screenshot 3 Udemy Python Object Oriented Programming Fundamentals Screenshot 4

Create Python applications using up to date programming techniques.

Python is a big deal. More and more beginner programmers are choosing it as their first language to learn, which means its future

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۳۴

نیمی از کاربران اینترنت در برابر حمله‌های فیشینگ آسیب‌پذیر هستند

کارشناسان امنیت به شکل مداوم درباره‌ی اهمیت آموزش در آگاه‌سازی مردم از خطرات پدیده‌ی «فیشینگ» صحبت می‌کنند. پدیده‌ای که در آن ایمیل‌های ناشناس با تکنیک‌های مختلف کاربران را به سایت‌های مخرب هدایت می‌کنند. هرچند یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که در بسیاری مواقع آگاهی نیز راه حلی قطعی برای این تهدیدها نیست. این تحقیق که توسط پژوهشگرانی از آلمان صورت گرفته؛ به این نتیجه دست یافته است که تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان، بلافاصله بر روی لینک‌هایی که در ایمیل‌ها و پیام‌های فیسبوک خود توسط افراد ناشناس دریافت کرده‌اند کلیک می‌کنند. با این حال که اکثرشان از خطرات احتمالی فیشینگ اطلاع دارند.

پژوهشگران دانشگاه «فردریش الکساندر» واقع در «نورمبرگ» آلمان، به سرپرستی «زینیدا بنِنسون»، نتایج اولیه این آزمایش را در کنفرانس «Black Hat» به اشتراک گذاشتند. در این آزمایش پیام‌هایی شبیه‌سازی‌‌شده به شکل اسپیر فیشینگ برای ۱۷۰۰ شرکت‌کننده (از دانشجویان دانشگاه) ارسال شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۳۷

۵ اشتباهی که در تهیه رزومه کاری باید از آنها اجتناب کنید

اواخر دهه ۹۰ میلادی بود که تینا نیکولای کار خود را در والت دیزنی شروع کرد. وظیفه وی بررسی رزومه‌ها و استخدام افراد مستعد بود. آنچه تینا متوجه شد این بود که بسیاری از متقاضیان رزومه‌های ناقصی ارسال می‌کنند. او در مصاحبه‌اش با بیزینس اینسایدر گفته است:

یکی از موضوعاتی که متوجه شدم این بود که بسیاری از مردم نمی‌دانند چطور باید از خود تعریف کرده یا دستاوردهایشان را بیان کنند و این چیزی بود که من در مورد آن دانش کافی داشتم تا به متقاضیان کار در هر سطح و هر شاخه‌ای از صنعت که می‌خواستند کار کنند آموزش دهم.

تینا نیکولای با در نظر گرفتن این موضوع در سال ۲۰۱۰ کمپانی Résumé Writers' Ink را تاسیس کرد. او در مصاحبه خود گفته است:

پس از تاسیس کمپانی‌ توانستم بیش از چهل هزار رزومه را مطالعه کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۰۲
SurveyMonkey چیست؟
SurveyMonkey یک سایت نظرسنجی آنلاین می باشد، این شرکت خدمات، در سال 1999 توسط رایان فینلی تاسیس شده است.
 SurveyMonkey شرایطی رارایگان فراهم می کند،تا نظرسنجی قابل تنظیم، و همچنین به عنوان یک مجموعه از شامل تجزیه و تحلیل داده ها، انتخاب  و ابزار نمایش اطلاعات می باشد.
علاوه بر ارائه رایگان و برنامه ریزی برای کاربران شخصی، SurveyMonkey پرداخت ارائه می دهد گزینه شرکت در مقیاس بزرگ برای شرکت های علاقه مند در تجزیه و تحلیل داده ها، مدیریت نام تجاری، و بازاریابی مصرف کننده متمرکز شده است.

 از سال 2015، SurveyMonkey این سایت 25 میلیون کاربر و دریافت 90 میلیون بررسی پاسخ در ماه داشته است. این شرکت به فهرست فوربس تکشاخ در سال 2015 نامگذاری شد.
تمامی دوستاران که علاقه ای به استفاده از نظر سنجی پیشرفته در سایت خود دارن می توانند یک نظر سنجی در سایت فوق ایجاد نموده و لینک آن را به سایت یا مقاله خود اضافه کنند.

منبع: وبلاگ دات نت نیوک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۵۱