بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان


http://www.noamdesign.com/wp-content/uploads/2013/02/best-wordpress-hosting-680x365.jpeg

این روزها انتخاب یک هاستینگ خوب، انصافا مشکل شده. مخصوصا وقتی که طرح های فروش و تخفیفات مقطعی متفاوتی از شرکتهای مختلف هاستینگ اعلام میشه! در ادامه نکاتی برای انتخاب یک هاستینگ مناسب بیان میشه که امیدوارم با دریافت نظرات شما بازدیدکنندگان گرامی، بتونم هرچه بیشتر و بهتر روی ارائه چنین مطالبی کار کنم.

 

1 سیاست "دامین رایگان"

با اینکه پیشنهاد ارائه دامین (دامنه) رایگان از سوی برخی هاستینگها جذابه اما قبل از پذیرفتن این پیشنهاد به دو نکته توجه کنید:

الف – دامین به نام چه کسی است؟ اگر دامین به نام شرکت هاستینگ باشد پس شما تا ابد ریشتان گیر ایشان است! یا اینکه شاید باید در آینده مبلغ سنگینی پرداخت نمایید تا ایشان دامین را به نام شما بزنند! (بنده حقیر پیشنهاد میکنم تا جایی که میشود دامین به نام خودتان و ترجیحا با دسترسی کامل به کنترل پنل آن باشد).

ب – درباه تمدیدهای آتی چگونه است؟ یعنی درسته که الان دامینتون رایگانه اما سال آینده که تصمیم دارید هاست رو تمدید کنید، هزینه دامین چی میشه؟ (آیا فقط موقع خرید هاست، دامنه رایگان دارید یا هنگام تمدید در سالهای آتی نیز چنین امتیازی باقی خواهد ماند؟).

 

2- دامین و هاست از دو شرکت متفاوت

امیدوارم این نکته رو هم بدونید که اصلا الزامی بر این نیست که دامین و هاست رو از یک شرکت بخرید! مانند این میمونه که شما به راحتی سیمکارت رو از یجا می خرید و گوشی موبایلتون رو از جای دیگه. میدونید اهمیت اینکه سیمکارت شما به نامتون باشه خیلی خیلی مهمه و گوشی موبایل اگه مشکل پیدا کرد، در بدترین حالت میتونید گوشی رو عوض کنید اما شماره موبایل عوض کردن، برای هر شخصی تبعاتی داره ...

 

3- به میزان فضای میزبانی و ترافیک ماهیانه

مقدار فضایی که تصمیم به خرید دارید خیلی خیلی مهمه و ترافیک (مجموع دانلود و آپلود) ماهیانه هم تا حدودی مهمه. دقت کنید که اگه مواقعی قراره حتی موقتا سایت شما پربازدید بشه، احتمال داره ترافیک هاست شما تمام بشه و سایت شما از دسترس خارج بشه، مخصوصا اگه فایلهای سنگین (مثل ویدئو و ...) روی سایتتون قرار میدید. (جسارتا عرض میکنم دقت کنید که هر صفحه ای از سایت شما باز میشه برای بازدیدکننده، در واقع اون صفحه دانلود میشه. پس حجم صفحات و مخصوصا تصاویر روی اونا مهمه و تازه اگه بعضی سایتهای دیگه (مخصوصا وبلاگها) لینک تصاویرشون رو از سایت شما قرار بدهند، پس دارند از ترافیک شما استفاده می کنند!)

 

4- سیاست فضای نامحدود

واژه ی "نامحدود" کلا واژه ی وسوسه کننده ایست اما دقت کنید که واقعیت نداره! آیا کامپیوتری سراغ دارید با هارد دیسک نامحدود؟! نه. حتی اگه 10تا هارددیسک 1TB هم داشته باشید، پس حد داره. اما شرکت هاستینگ به شما میگه که نامحدوده یعنی هرچی آپلود کردی روی هاست، طوری نیست! پا من.

اما پیشنهاد میکنم حتما شرایط و قوانین شرکت هاستینگ رو قبل از خرید هاست نامحدود بخونید چون اکثرا اشاره می کنند که سایت شما نباید بیش از حد از منابع سرور (رم  و  سی.پی.یو) استفاده کنه وگرنه سرویستون قطع میشه! حالا دیگه تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. یعنی این حد اعلام شده هم مقداری براش مشخص نمی کنند تا دستشون باز باشه :)

 

5- تحقیق راجع به آن شرکت هاستینگ

اسم اون شرکت هاستینگ رو (به فارسی و انگلیسی) جست و جو کنید و نظرات مختلف رو راجع به ایشان مطالعه کنید. البته میدونید که ما ایرانیا توی قضاوت و نظر دادن چجوری هستیم ؟!؟! پس سعی کنید همه نظرات از همه سایتها رو با دقت مطالعه کنید و نهایتا یه میانگینی توی ذهنتون ببندید.

 

6- خودتون بکآپ بگیرید

درسته که اکثر هاستینگها میگن بکآپ میگیریم (روزنه، هفتگی یا ...) اما بطور اکید پیشنهاد میکنم خودتون تا میتونید بکآپ بگیرید و بکآپ رو هم دانلود بکنید که داشته باشید. چون وقتی سایت مشکلی براش پیش بیاد و بپره، تا میاد پشتیبانی براتون حلش کنه، معلوم نیست کی بشه!

 

7- قرارداد بلندمدت نبندید

درسته که خریدهای بلندمدت به صرفه تره (یعنی مثلا هاست 2ساله بخرید، بصرفه تر از 1ساله هست)، اما به نطر من 3ماهه بخرید و اگه راضی بودید 6ماهه تمدید کنید و همینطور ادامه بدید ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۶

نظرات (۱)

سلام به نظر شما بهترین سرویس دهنده های دات نت نیوک تو ایران و خارج کیا هستن؟
لطفا چند تا رو از هر کدوم مثال بزنید.
البته اگه شرایط مالی شون اقتصادی هم باشه که بهتر .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی