بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان


تو این تاپیک میخوایم در مورد اینکه چرا باید دات نت نیوک رو برای استفاده به عنوان یک سیستم مدیریت محتوی بمنظور پیاده سازی پرتال های شخصی و سازمانی بزرگ انتخاب کنیم، بحث کنیم. البته قصد طرفداری و یا جانب داری بی مورد از این محصول رو نداریم، بنابراین خواهشمندم با بیان نظرات خودتون به پربارتر شدن این تاپیک کمک کنید.
خب با یه مقدمه بریم سراغ بررسی نقاط قوت دات نت نیوک نسبت به سایر محصولات مشابه.
دات نت نیوک یه پلترم مدیریت محتوی وب مبتنی بر NET. هست که به سازمانها و افراد این امکان رو میده تا وب سایتهای خودشون به راحتی و به صورت کاملا سفارشی، با هزینه ای اندک مبتنی در ASP.NET ایجاد کنند. هنگام ایجاد یه وب سایت بزرگ سازمانی، میشه گفت بحث نگهداری وب سایت خیلی مهمتر از ایجاد اونه. چون این نوع وب سایتها کاربرای زیاد و با دسترسی های متفاوت دارن. بحث چگونگی ورود اطلاعات توسط کاربران و تنظیم سطوح دسترسی از نکاتیه که باید مد نظر قرار بگیره. شما بوسیله دات نت نیوک به راحتی میتونین نقشهای مختلف تعریف کنین و با اعطای اون نقشها به کاربرای سایت این امکان رو به اونا بدین تا به سادگی بتونن با توجه به نقشی که تو سایت دارن، توی سایت ورود اطلاعات انجام بدن، سایت رو بروز رسانی کنن و حتی صفحات جدید به سایت اضافه کنن. با استفاده از یه سیستم مدیریت محتوی قوی مثه دات نت نیوک همه اینکارا رو میشه تو کوتاهترین زمان ممکن و به صورت کاملا سفارشی انجام داد.
در حال حاضر بیشتر از 700,000 سایت در دنیا مبتنی بر همین CMS پیاده سازی شده، از مهمترین سایتهای سازمانهای داخل کشور گرفته تا وب سایتهای معروفترین برندهای جهان. تو تصویر زیر میتونین نمونه ای از این برندها رو مشاهده کنین.

 

از مهمترین وب سایتهای داخل کشور هم با استفاده از دات نت نیوک پیاده سازی شدن میتونیم به سازمانهای بزرگی چون شهرداری تهران، قوه قضاییه، مرکز آمار ایران و غیره اشاره کنیم که تو تصویر زیر نمونه ای از اونا رو هم میتونین مشاهده کنین:

خب اینکه سازمانهای بزرگی دارن در همه جای دنیا دارن از دات نت نیوک استفاده میکنن نشوندهنده قدرت اونه، از مهمترین نقاط قوت دات نت نیوک میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:
رایگان و متن باز بودن (Open Source): 
شما به راحتی میتونین نسخه عمومی دات نت نیوک رو از وب سایت رسمی اون دانلود کنین و به سادگی اونو نصب کنین. همچنین نسخه کاملا فارسی سازی شده اونم از IranCore.CodePlex.com قابل دریافته.
قابل توسعه و سفارشی سازی:
از اونجایی که دات نیوک یه سیستم متن باز (open source) و دارای طراحی ماژولاره، شما به راحتی میتونین اونو تغییر و توسعه بدین. در حال حاضر بیشتر از 8000 ماژول مختلف در دسترسه که هرکدوم از اونا یه امکان جدید به سایت اضافه میکنن که میشه بر حسب نیاز اونارو نصب کرد. البته همه این ماژولها رایگان نیستن! ماژول رایگان دات نت نیوک از  http://www.dotnetnuke.com/Community/Extensions-Forge.aspx قابل دانلود هستند.
همینطور اگه شما برنامه نویس هستین و به زبان #C مسلط هستین، میتونین برای وب سایتتون ماژولهای سفارشی ایجاد کنین و اونو هرطور که مایلین توسعه بدین.
سادگی:
کار با دات نت نیوک خیلی سادس. شما به راحتی و در عرض چند دقیقه میتونین یه وب سایت ایجاد کنین و به اون چند صفحه اضافه کنین. مثلا فقط با استفاده از ماژول اخبار و مقالات میتونین در عرض چند ساعت یه وب سایت خبری ایجاد کنین و با مشخص کردن سطوح دسترسی برای کاربران سایت به اونا امکان مدیریت اخبار رو بدین. در حالیکه پیاده سازی همین مورد بدون استفاده از دات نت نیوک شاید چندین ماه طول بکشه!!
بومی سازی:
دات نت نیوک از زبان های مختلف پشتیبانی میکنه و به شما این اجازه رو میده تا وب سایتتون رو مبتنی بر چندین زبان بسازین و به کاربرا این امکان رو بدین تا سایتتون رو با زبونای مختلف مشاهده کنن.
استحکام:
یکی دیگه از مزایای دات نت نیوک اینه که شما با یکبار نصب اون روی هاست میتونین زیر پرتال های نامحدودی ایجاد کنین که هر کدومشون میتونن دامین جداگونه ای داشته باشن. یعنی نیازی نیست که برای هر دامین، هاست جداگانه داشته باشید! که این خیلی مقرون به صرفه است. بعد از اون برای هر وب سایت یه مدیر جدا تعریف میکنین و خودتون به عنوان مدیر کل با استفاده از منوی میزبان، همه زیر پرتالها رو مدیریت میکنین!
پشتیبانی فراگیر:
از انجمن و راهنمای آنلاین دات نت نیوک که نسخه فارسیشم تو همین سایت موجوده، میتونین برای آموزش و رفع اشکالات احتمالی خودتون استفاده کنین.
مقرون به صرفه:
از اونجایی که پیاده سازی و توسعه وب سایت با استفاده از دات نت نیوک زمان کمتری نسبت به استفاده از روشهای دیگر نیاز دارد و همینطور نگهداری این نوع وب سایتها (از لحاظ ورود و مدیریت محتوی توسط مصرف کنندگان) ساده تر است؛ با استفاده از دات نت نیوک میتونین خیلی از هزینه های مربوط به پیاده سازی و نگهداری وب سایت رو کاهش بدین.
 .
.
.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی