بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان

امکانات ویژه در دات نت نیوک

دنیای وب امروز به سرعت در حال پیشرفت در زمینه جوامع مجازی می باشد. به طوری که این جوامع مجازی در خدمت کسب و کار های اینترنتی در آمده اند و می توانند باعث افزایش بهره وری، رشد و توسعه ارتباطات انسانی و افزایش سرویس دهی به مشتریان در بخش های مختلف هر سازمان شوند.
آخرین نسخه از پرتال DotNetNuke نیز علاوه بر یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند، رفته رفته تبدیل به یک راهکار جامع تحت وب مایکروسافتی می گردد. نسخه جدید به شرکت های تجاری کمک می کند با ایجاد شبکه های اجتماعی دو سویه ارتباط مستقیمی را میان کارمندان، مشتریان و کاربران سایت خود ایجاد نمایند و این قابلیت می تواند باعث کاهش هزینه ها و افزایش سرویس های پشتیبانی سازمان شما گردد.
DotNetNuke می تواند موقعیت های منحصر به فردی را برای هر شخصی در اکوسیستم مایکروسافتی ایجاد نماید. ابزار Social جدید و فریم ورک مبتنی بر سرویس به توسعه دهندگان کمک می کند تا ساده تر از گذشته نسبت به توسعه نرم افزارهای تحت پلتفرم DotNetNuke گام بردارند. در ادامه با برخی از قابلیت های جدید نسخه آشنا خواهید شد.


Activity Feed
این ابزار را می توان مشابه ابزار دیواره فیس بوک دانست که کلیه فعالیت های کاربران سایت را نمایش می دهد. فعالیت هایی مانند اشتراک لینک، ارسال عکس و ویدئو، ایجاد یک پست در فروم، درج نظر، ارسال یک سند، ایجاد یک دوستی جدید و ... در این ابزار نمایش داده می شود.


User Relationship (تعامل کاربران)
DNN به کاربران امکان برقراری ارتباط و ایجاد دوستی را می دهد. هر چند که برقراری یک دوستی نیاز به تایید یا رد و ارسال پیام آگاهسازی به طرف مقابل خواهد داشت.

User Groups (گروه های اجتماعی)
در DNN شما می توانید یک گروه در زمینه مورد علاقه خود بسازید و دیگر کاربران را به عضویت در گروه خود، دعوت نمایید. بحث و تبادل نظر در هر گروه، پاسخ به سئوالات و ... از امکانات این بخش می باشد. مسلما اگر شما تجربه کار در جوامع مجازی را داشته باشید، با این قابلیت آشنایی دارید.

Interactive User Profile (پروفایل کاربری)
DNN یک محیط پروفایل شخصی و داشبورد قدرتمند برای کاربر ایجاد نموده است. این پروفایل امکان خصوصی سازی، کنترل دسترسی ها، ذخیره سازی فایلهای شخصی و نمایش متمرکز کلیه فعالیت های کاربر در سایت را به همراه دارد.

Message Center (مرکز پیام)
DNN شامل یک مرکز پیام یکپارچه می باشد که برای کلیه کاربران فعال می باشد و امکان مشاهده پیام های آگاهسازی و ارسال پیام را بسیار ساده تر از سرویس ایمیل به کاربر می دهد.

Member Directory (فهرست کاربران)
این ابزار فهرستی از کلیه کاربران سایت را به شما ارائه می دهد. شما می توانید در بین کاربران جستجو کنید و درخواست های دوستی خود را برای کاربران دیگر ارسال نمایید.

Social Authentication (تصدیق هویت توسط سرویس های هویت سنجی)
بدون شک DNN محیطی بسیار کاربر پسند و دوستانه برای کاربران شما ایجاد می کند. کاربران می توانند با استفاده از اکانت خود در سایتهای فیس بوک، گوگل، توییتر و MSN در سایت شما عضو شوند و فعالیت کنند.

Social API for Developers (امکان سفارش سازی جوامع اجتماعی توسط توسعه دهندگان)
DNN  این امکان را برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان فراهم کرده است تا سرویس های جامعه مجازی را با ابزارها و ماژولهای خود یکپارچه نمایند. به عنوان مثال فعالیت کاربر در ماژول شما می تواند با گروه های اجتماعی، پروفایل کاربر و پیام های آگاهسازی هسته DNN به صورت یکپارچه رفتار نماید. در فریم ورک مبتنی بر سرویس جدید DNN با استفاده از منابع موجود در کتابخانه ها از jQuery  و  jQueryUI  و  Knockout.js استفاده نمایید و یا با استفاده از متدهای HTTP سرویس های مختلفی را در نرم افزارهای خود فراخوانی کنید.

منبع:Aton
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی