بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

بلاگ تخصصی دات نت نیوک ایران

وبلاگ تخصصی دات نت نیوک فارسی

این بلاگ با هدف رشد و فراگیر شدن دات نت نیوک در بین فارسی زبانان و مرجع کاملی برای شروع دات نت نیوک ، یادگیری، دانلود ماژول و اسکین، ماژول نویسی و فارسی سازی و اخبار روزانه آن خواهد بود

نویسندگان

به نظر می رسد ASP.NET  انتخاب های کیفیتی زیادی راجع به سیستم های مدیریت محتوای توسعه پذیر، با گذشت هر سال داشته باشد. با توجه به نیاز های شما ، انتخاب های عالی در هر دو مورد مجوزهای تجاری یا کد های منبع باز وجود دارد.
  PHP ممکن است صرفا در زمینه  سیستم های مدیریت محتوا سهم بیشتری در وب داشته باشد ، اما این به آن معنا نیست که جایی برای سیستم های مدیریت محتوای درخشان  ASP.NET وجود نداشته باشد. سیستم هایی که نه تنها می توانند به شما قدرتی را که برای توسعه وبسایت هایی جذاب ، با مفهوم و مستجکم  بدهند ، بلکه تجربه کار با پلت فرم های محبوب NET.  را برای استفاده در تجارت نیز به شما خواهند داد. این 7 سیستم می توانند پشتیبانی و قابلیتی که برای انجام کار نیاز دارید  به شما بدهند.


http://dotnetnuke.com.es/wp-content/uploads/2014/02/evoq-dnn1.png

DotNetNuke یا dnnsoftware در بین تمام CMS های ASP.NET موجود ،  مطمئنا شناخته شده ترین و محبوبترین آنهاست. یکی از دلایل محبوبیت این CMS ناشی از وجود چند نسخه از آن می باشد که عامل انعطاف پذیری آن است. یک توسعه گر وب بودن ، سایز تجاری کوچک تا متوسط و حتی یک سرمایه گذاری بزرگ ، از درجات استفاده از این CMS است. این CMS از سال 2003 تا کنون از توسعه پر مشغله ای برخوردار بوده است.

DotNetNuke1111-Logoلوگوی قدیمی دات نت نیوک


برای آنهایی که به CMS با پشتیبانی زیاد  انجمن های سورس باز نیاز ندارند ، نسخه انجمن DoteNetNuke وجود دارد ، که تحت مجوز BSD ارائه شده است. این نسخه شامل اکثر ویژگی هایی است که نسخه های دیگر را نیز در بر دارد. اما پشتیبانی را بر عهده انجمن گذاشته شده است. نسخه حرفه ای ، پشتیبانی از سوی شرکت DotNetNuke را همراه با تعدادی ویژگی های بیشتر ، به شما می دهد و با کمی افزایش قیمت ، نسخه ویژگی های بیشتری همراه با پشتیبانی تلفنی به شما می دهد. این CMS مدت زیادی است که وجود دارد ، پس بسیار پایدار است و ازدیاد افزودنیها در انجمن وجود دارد. پس DotNetNuke می تواند اولین انتخاب شما در یافتن چیزی که تثبیت شده است ، باشد.

 

orchardlogo

 

  1. Orchard دست مایکروسافت در دنیای سورس باز است که تحت مجوز جدید BSD ارائه شده است. پروژه Orchard بر اساس انجمنی است که توسط توسعه دهندگانی  از مایکروسافت  بصورت تمام وقت پشتیبانی می شود و تمرکز اصلی آنها در زمان سیستم مدیریت محتوای Orchard  است. این توسعه دهندگان اجزاء و اسکریپت هایی که ابزاری  باز برای ساخت برنامه ها هستند را توسعه می دهند. با وجود برخی توسعه های کند در آغاز کارOrchard ، Orchard چنان چنگی به انجمن منبع باز زده است که همکارانش تاکنون نتوانسته اند به گرد پای آن برسند.

هنگامی که برخی امکاناتی  که شما از یک CMS قدرتمند انتظار دارید ، از دست می رود ، تعدادی ویژگی بازگشتی وجود دارد که  به هرکسی که به دنبال یک پروژه جوان که بتواند از آن ویژگی ها پشتیبانی کند و چشم انداز بزرگی در رشد به سمت آینده داشته باشد لذت فراوانی می دهد.

 

 

sitefinity-logo 

Sitefinity یک سیستم مدیریت محتوای وب ASP.NET تجاری با 6 نسخه  است که نسخه استفاده شخصی آن بصورت رایگان عرضه می گردد و نسخه  استفاده تجاری کوچک تا 499$ قیمت دارد ، استفاده تجاری بزرگ با قیمت انتخابی و نسخه چند سایتی ،  درجه بندی می شود. مجوز آن همیشگی است و برای سال اول شما حق استفاده از آپدیت محصولات و پشتیبانی تکنیکی رایگان هستید. وقتی سال اول تمام شود ، شما هنوز هم برای اجرای سایت خود از Sitefinity استفاده خواهید کرد. اما دیگر از پشتیبانی و آپدیت های رایگان خبری نخواهد بود. همچنین باید در نظر داشت که نوع مجوز بر پایه دامنه می باشد.

 

در حال حاضر Sitefinity توانایی پاسخگویی به تامین و اجرای هزاران وبسایت را دارد. برخی از برجسته ترین وب سایت های دولتی که مشمول خدمات این شرکت هستند عبارتند از  : اتحادیه اعتبارات ایالتی کاخ سفید ، دادگاه های ایالات متحده ، فورت ورث مرکز شهر ، اداره نقل و انتقال اوراق بهادار کانادا.

مشتریان دیگر نیز عبارتند از : تویوتا ، وگوو ، صنایع خانگی IKEA ، صنایع سوختی Chevron ، موسسه تحقیقاتی Bayer و کوکا کولا.


 

kentico-logo

 

CMS دیگری که دارای چندین لیسانس و نسخه می باشد Kentico  می باشد. نسخه رایگان نیاز به این دارد که شما لوگو و اطلاعات کپی رایت را در صفحات خود رعایت کنید ، اما نسخه تجاری آن پشتیبانی ارائه داده و به شما اجازه می دهد تا بدون مارک این شرکت کار کنید. این سیستم طوری طراحی شده است که حتی برای کاربران تازه کار نیز آسان باشد . پس توسعه وب با این سیستم توسط افراد مجرب بسیار سریعتر خواهد بود. تمرکز Kentico  بر سه موضوع می باشد: مدیریت محتوا ، تجارت الکترونیک ، شبکه اجتماعی. این سه موضوع وسیع ، سیستم Kentico  را برای یک مشارکت تکنولوژی با تنوع وسیع ، تبدیل به انتخابی عالی کرده است. موفقیت این شرکت و رشد 553% آن در سه سال ، نشان می دهد که باید نگاهی به این سیستم انداخت.

 

umbraco-logo 0

 

  

 Umbraco به عنوان یک پروژه سورس باز ، دارای قیمت مناسب می باشد  و در چند سال اخیر واقعا جان دوباره ای گرفته است. اولین ارائه این شرکت در سال 2004 بود. اما کمی طول کشید تا کشش مورد نیاز را بدست آورد. اما بعد ها با سیستم قالب بندی باز و توانایی ساختن  دستورالعمل هایی  که می توانند محتوای ارائه شده توسط نویسنده را بطور اتوماتیک تنظیم کنند، توسط طراحان محبوب شد. همچنین این سیستم از صفحات اصلی  ASP.NET و XSLT بهره می گیرد ، پس شما مجبور نخواهید بود که با یک تنظیم قالب بندی متراکم درهم ، کار کنید. این سیستم در زبان # C نوشته شده است و از  با یک دیتابیس با جداول متنوع کار می کند. پس میزبانی برای شما نباید یک مشکل باشد.

 

در سال 2009 ، CMS Wire به شرکت Umbraco لقب یکی از بهترین انتخاب های موجود سیستم های مدیریت محتوای NET. را اعطا کرد. در 2011 این سیستم نزدیک به 1000 دانلود از Codeplex داشته و بالاترین رتبه در دانلودهای برتر، از Microsoft Installer را داشت.

 

 

mojoportal-logo-med

 

mojoPortal  انتخاب  دیگری از CMS های سورس باز بر پایه  NET framework. است.  این سیستم گروه توسعه بسیار فعالی دارد و به طور مداومی آپدیت می باشد. در حالی که این سیستم برای دانلود و استفاده رایگان است ، افزونه های تجاری که نیازمند پرداخت هزینه هستند را نیز دارا می باشد.  زمانی که سخن از توسعه برنامه باشد، مردم اکثرا mojoPortal را ترجیح می دهند زیرا این سیستم می تواند به عنوان بسته شروع برای وب سایت یا پورتال پیشرفته NET. عمل کند.

 

همچنین mojoPortal برای یک CMS مستقل بودن، بسیار قوی در نظر گرفته شده است. برای یادگیری و استفاده بسیار آسان و ساده است. همچنین شامل تنوع زیادی از ابزارها می باشد. مانند: بلاگ، گالری تصاویر، چت، روزنامه، تحصیلات مشترک، انجمن ها (فوروم) و … .

 

در عین حال انجمنی قوی نیز برای حل مشکلات سخت دارد.

 

composite-c1-logo

 

یه عنوان یک تازه وارد به فروشگاه های ASP.NET ،  سیستم مدیریت محتوای Composite C1 در اصل به عنوان یک CMS تجاری تا سپتامبر 2010 در اروپای شمالی فروخته شد. حال ، یک  CMS رایگان و سورس باز در نسخه 3.0 تحت لیسانس اجتماعی موزیلا ارائه می شود. تمرکز آن روی توسعه دهندگان وبی است که روی سایت های شرکتی کار می کنند. پس منحنی یادگیری آن برای یک نوزاد ، تند به نظر می رسد. نسخه 3.0 در دسامبر 2011 ارائه شد که فقط کمی بیشتر از 1000 بار ، از Codeplex دانلود شده است. این سیستم مسیر خود را برای تبدیل به یک CMS خوب طراحی شده برای توسعه دهندگان مجرب تری که می خواهند CMS آنها بیشتر عملیاتی باشد تا زیباتر ، ادامه می دهد.

البته این تمام موجودی asp نیست ولی در این مطلب سعی شده استبرترین ها معرفی گردد.

منبع : http://webelio.com 

بروزرسانی و اصلاح : بلاگ دات نت نیوک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۳

نظرات (۱)

با سلام و خسته نباشید  . می خواستم در مورد نصب لوکال اورچارد بدونم . ممنون میشم راهنماییم بفرمایید . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی